Pilates & integrative Bewegung

What is Pilates?

Pilates is a training method which strengthens and tones muscles and increases flexibility and balance.

Pilates helps:

  • reduce back pain
  • improve posture
  • get fit

In my Pilates class, I work a lot with the neutral position, that is, the position of the pelvis and the spine which allows the spine to retain its natural S-curve. Stabilization and muscle toning are important goals of Pilates. These approaches help clients understand their movements and improve the execution of these movements.

While movement in itself is good, Pilates training teaches you to be aware of how you move and which parts of your body are involved in these movements. The aim is to inject precision and consciousness into my clients’ movements.

What is integrative movement?

Each Pilates class ends with Integrative Movement. Integrative Movement is an opportunity for clients to experience their own movements in a personal way. This encourages clients to explore individual needs through movement, as well as gain comfort and confidence in their movements.

Why integrative movement?

  • To expand the perception of one’s own movement
  • To enable conscious and active methods of relaxation, both mentally and physically
  • To release tension in the body and the mind
  • To find your own, personal ways of moving
  • To deepen the understanding of Pilates philosophy

How does it work?

  • While my clients are moving, I observe them from different perspectives:
  • Which connections can be made to the Pilates exercises?
  • Which parts of the body are moving?
  • How much space do the participants use?
  • What are the dynamics of movement? (fast, slow, sudden, smooth, etc.)

At the end of the lesson, we talk about how we experienced the new movements, in order to gain a clearer understanding of those movements and improve our awareness of them.

Personal training is available upon request.

 
 

***DEUTSCHE VERSION***

Was ist Pilates?

Pilates ist eine Trainingsmethode, mit der die Muskeln gestärkt und geformt werden, mit dem Ziel die Aufrichtung im Rumpf zu unterstützen, die ganzkörperliche Flexibilität und Gleichgewicht zu erhöhen.

So kann Pilates dabei helfen:

  • die Haltung zu verbessern
  • Rückenschmerzen zu reduzieren
  • ein positives Körpergefühl zu fördern, und
  • zu basaler Fitness zu gelangen

In meinem Pilates-Stunde arbeite ich viel mit der neutralen Position, also der Position des Beckens und der Wirbelsäule, in der die Wirbelsäule ihre natürliche S-Kurve behält. Die Stabilisierung und das Balance der Muskelspannung sind wichtige Inhalte von Pilates. Das Training hilft die Bewegungsabläufe besser zu verstehen und zu effizienter zu gestalten. Sich bewegen tut gut, aber gezielter und bewusster zu bewegen tut noch besser!

Was ist integrative Bewegung?

Selbsterfahrung mit Bewegung, um seine eigene Bewegung zu finden. Dazu biete ich einen Rahmen, in dem sich die Teilnehmenden wohlfühlen und Vertrauen entwickeln können; Vertrauen bildet die Grundlage für das Wahrnehmen von Gefühlen.

Warum integrative Bewegung?

  • Wahrnehmung über Bewegung erweitern
  • körperliche Entspannung und bewusst werden
  • Auflockerung von Verspannungen
  • eigene Bewegungsweise finden
  • Pilates-Philosophie vertiefen

Wie funktioniert integrative Bewegung?

Während meine Kunden sich bewegen, beobachte ich aus verschiedenen Perspektiven:

  • welche Körperteile sind in Bewegung
  • wie viel Raum benutzen meine Teilnehmer
  • welche Bewegungsdynamik gibt es (schnell, langsam, plötzlich, lang, etc.)
  • fühlen sich die Teilnehmer wohl?
  • werden Bewegungen favorisiert
  • Verbindungen mit den Pilates-Übungen

Zum Schluss des Unterrichts sprechen wir über die neuen Erfahrungen, damit die gemachten Bewegungen verstanden und vertieft werden können.

Personal Training ist auf Anfrage erhältlich

 

***VERSIÓN ESPAÑOLA***

¿Qué es Pilates?

Pilates es un método de entrenamiento en el que los músculos se fortalecen y dan forma. Además, ayuda a aumentar la flexibilidad y el equilibrio.

Pilates le ayudará a:

  • reducir el dolor de espalda
  • optimizar la postura
  • mejorar su condición física.

En mis sesiones, trabajo con la posición neutral de la pelvis en relación con la columna vertebral, cuya curvatura natural en “S” es indispensable para la salud. La estabilización y la tensión óptima de los músculos son aspectos muy importantes en el entrenamiento. Este enfoque ayuda a ejecutar los ejercicios de Pilates de una manera más saludable.Simplemente moverse ya es bueno, pero un movimiento más exacto y más consciente es mejor! A través del entrenamiento Pilates adquirimos mayor sensibilidad para cómo nos movemos y qué partes del cuerpo usamos para estos movimientos.

¿Qué es movimiento integrador?

Cada clase de Pilates termina con un tiempo de Movimiento Integrador. El método de Movimiento Integrador se basa en el análisis de movimiento. Para esto ofrezco un marco en el que los participantes se sientan cómodos y puedan desarrollar confianza demoverse: La confianza es la base para la percepción de las sensaciones del cuerpo.Facilito una experiencia personal con el movimiento, siempre abierto a encontrar las características personales de los participantes y hacerlas conscientes.

¿Por qué el movimiento integrador?

  • Aumentar la percepción del movimiento
  • Poder relajarse de manera más consciente
  • Soltar tensiones físicas y psíquicas
  • Encontrar otras formas de moverse
  • Profundizar la filosofía de Pilates

¿Cómo funciona el movimiento integrador?

Mientras se mueven mis clientes, observo el movimiento desde diferentes perspectivas:

  • ¿Qué conexiones hay con los ejercicios de Pilates?
  • ¿Qué partes del cuerpo se mueven?
  • ¿Cuánto espacio utilizan mis participantes?
  • ¿Cuál es la dinámica del movimiento más frecuente? (rápido, lento, repentino, etc.)

Por último, se habla de la experiencia, para que los movimientos puedan ser comprendidos e integrados en la consciencia.

 

Sesiones personales están disponibles con cita previa.